LinkedIn is een belangrijk, vooral zakelijk, sociaal netwerk. In mijn blogcategorie LinkedIn vind je alle eerder gepubliceerde waardevolle artikelen over LinkedIn, o.a. over hoe online zichtbaar te worden, hoe een sterk online profiel op te bouwen, hoe je netwerk gericht uit te breiden en een laatste artikel met een verzameling van (zakelijke) emoji’s om je profiel een kleine upgrade te geven.

Dit artikel is er enkel voor jou om je te informeren over de statistieken van LinkedIn anno 2018 en geeft je aan het einde een kort overzicht van alle voordelen van een goed ingericht LinkedIn-profiel.

Alle feiten en cijfers op een rijtje

Onderstaande graphic laat de opmars van LinkedIn (2003 – 2017) duidelijk zien:

 

Speerpunten uit deze infographic

 

LinkedIn wereldwijd

Aantal gebruikers in 2011: 140 miljoen
Aantal gebruikers in 2017: >500 miljoen
Aantal organisaties met een bedrijfspagina: 9 miljoen
Aantal wekelijkse publicaties van artikelen: 100.000 artikelen
Aantal actieve vacatures online: >10 miljoen

 

LinkedIn in Nederland

Wanneer we naar de penetratie in Nederland kijken dan is de dekking groot, meeste mensen hebben wel LinkedIn. Het dagelijks gebruik van die mensen die een account hebben ligt onder de 10% (mensen die dagelijks LinkedIn gebruiken). De meeste mensen binnen werkend Nederland beschikken over een LinkedIn account.
Aantal gebruikers: 4.4 miljoen
Dagelijkse gebruikers: 0.5 miljoen

 

LinkedIn in vergelijking met andere Social media

LinkedIn staat op nummer 4 in de top-5 van meest gebruikte Social Media in Nederland:, in vergelijking met andere social media:
1 – Whatsapp: 11.5 miljoen gebruikers / 8.3 miljoen dagelijks
2 – Facebook: 10.8 miljoen gebruikers / 7.6 miljoen dagelijks
3 – YouTube: 8 miljoen gebruikers / 2.2 miljoen dagelijks
4 – LinkedIn: 4.4 miljoen gebruikers / 0.5 miljoen dagelijks
5 – Instagram: 4.1 miljoen gebruikers / 2.1 miljoen dagelijks

 

De grote voordelen van een goed en professioneel LinkedIn-profiel dat voor jou werkt:

1 – LinkedIn is géén passief visitekaartje: Je profiel genereert actief leads voor een nieuwe baan en breidt je netwerk automatisch gericht uit….
2 – Werkgevers kunnen je online screenen en wanneer je geen LinkedIn-profiel hebt (of geen up-to-date) kán dit vraagtekens oproepen…
3 – Je kunt binnen een paar minuten duizenden mensen bereiken met een oproep, die ook weer door kijkers gedeeld kan worden. Kortom: je wordt zichtbaar
4 – Door middel van keyword-optimalisatie wordt het mogelijk dat jij gaat ranken op relevante zoekwoorden waarmee je gevonden gaat worden door recruiters en werkgevers. Het is een wereld van verschil om een dergelijk profiel in je rugzak te hebben, laat ik dat even vooropstellen.

 

Conclusie

Hoe je het ook wendt of keert; het is een gemiste kans als je geen professioneel en voor jou werkend LinkedIn-profiel hebt. Neem je je zoektocht naar een baan serieus? Kom dan nu in actie! Ik zorg ervoor dat je binnen enkele dagen beschikt over een professioneel LinkedIn-profiel dat zijn vruchten gaat afwerpen. Alle mogelijkheden vind je hier.

 

Bron: https://www.newcom.nl/socialmedia2018  (Onderzoeksresultaten jan 2018)
Shares
Share This